Napište svůj komentář
Jak na dárky - návod pro pokročilé
Vycházím z předpokladu, že chcete skutečně potěšit svého blízkého, příbuzného nebo známého. Návod je obecný bez rozdílu, zda chcete koupit dárek muži, ženě, dítěti nebo mimozemšťanovi. Vánoce, narozeniny a další obvyklé situace, kdy věnujeme dárek, můžeme využít ke svému vlastnímu osobnímu růstu. A tady, na Letáčku, nám přece jde přesně o toto.
Jak souvisí nákup dárku s osobním růstem? Např. skrze rozvoj a trénink empatie. Pokud vezmete dárek jako způsob projevit náklonnost a zájem o druhou osobu, prohloubí to váš vztah a vzájemné pochopení.
Začneme s empatií - bude to pro nás hlavní nástroj. Při výběru dárku se nesoustředíme na sebe a své vlastní potřeby, ale snažíme se nacítit na přání a potřeby jiné osoby - obdarovaného. Empatie pomáhá pochopit pocity a emoce jiných lidí. Když dáváme dárek, kromě toho, že máme dobrý pocit z dávání, chceme hlavně potěšit někoho jiného. A pokud se nám to povede, tak se i my sami budeme cítit ještě lépe. Tony Robbins řekl, že nás nejvíce naplňuje osobní růst a dávání.
Ještě jedno esoterické cvičení: zavřeme oči, uvolníme se, chvíli pozorujeme vlastní dech, dáme si ruce na srdce a když se cítíme připraveni, napojíme se na srdce druhé osoby. Pokud uvidíte nějaké obrazy nebo děje, může to souviset s podvědomými přáními. Pak už se můžete zaměřit jen na dárky, které souvisí s určitou oblastí.
Ověřte, jestli danou věc, kterou chcete koupit, dotyčný už nemá, příp. nedostane od někoho jiného.
Napište a podělte se s námi, co jste nakonec darovali. Jaké máte vlastní triky a fígle? Co vás naučila a co vám dává příležitost koupit dárek blízké osobě?
Začneme s empatií - bude to pro nás hlavní nástroj. Při výběru dárku se nesoustředíme na sebe a své vlastní potřeby, ale snažíme se nacítit na přání a potřeby jiné osoby - obdarovaného. Empatie pomáhá pochopit pocity a emoce jiných lidí. Když dáváme dárek, kromě toho, že máme dobrý pocit z dávání, chceme hlavně potěšit někoho jiného. A pokud se nám to povede, tak se i my sami budeme cítit ještě lépe. Tony Robbins řekl, že nás nejvíce naplňuje osobní růst a dávání.
Jak se tedy vcítit do někoho a zjistit, co mu udělá radost?
Jsme různí. Každý člověk je jiný. Má jiné potřeby a proto je lepší nesoudit podle sebe, ani podle dobře míněných rad. Při pořizování dárku doporučujiKrok 1. Udělat prostor.
Nejdřív si udělat trochu prostoru uvnitř. Vyčistit hlavu a zbavit se potlačených emocí, které nosíme v sobě. V předvánočním období to nebývá jednoduchý úkol, ale půl hodiny na meditaci nebo procházku v parku, přírodě si určitě najdete. Ještě lépe udělat vlastní duševní hygienu na nějakém kurzu, osobní konzultaci s koučem, cvičením nebo během výletu. To je mimochodem další přínos pro nás samotné - takový vnitřní úklid.Krok 2. Vcítit se do druhé osoby a určit oblast zájmu.
Naladíme se na toho/tu koho chceme potěšit- Čím žije?
- Jaké má koníčky?
- Co ho baví?
- Co čte? Co poslouchá? Na jaké videa se dívá?
- Vzpomeneme si o čem se v poslední době baví častěji
- Je praktický nebo idealistický?
- Jaký element (země, vzduch, voda, oheň) osobnosti převažuje a k jakému cítí přitažlivost?
Ještě jedno esoterické cvičení: zavřeme oči, uvolníme se, chvíli pozorujeme vlastní dech, dáme si ruce na srdce a když se cítíme připraveni, napojíme se na srdce druhé osoby. Pokud uvidíte nějaké obrazy nebo děje, může to souviset s podvědomými přáními. Pak už se můžete zaměřit jen na dárky, které souvisí s určitou oblastí.
Krok 3. Výběr dárku
Samotný výběr má vycházet z předešlého kroku a našeho cvičení empatie. Nemusíte kupovat věci. Dnes už všichni mají všechno. Přichází v úvahu- Adrenalinové zážitky, pokud je vyhledává. Lidi se zájmem o zenovou meditaci to nemusí ocenit. Případně takový pobyt ve tmě by možná ocenil, ale raději ověřte předem. Skok s padákem jsem osobně vyzkoušel a už bych to nerad opakoval.
- Kulturní zážitek.
- Vzdělávací kurz, pokud někdo touží po nových vědomostech. Zase bacha na lidi, kteří se potřebují spíše zbavovat vědomostí, odnaučovat stará přesvědčení a vyčistit si hlavu.
- Sebepoznávací kurz musíte vybírat ještě pečlivěji než nějakou věc. Obdarovaný s tím má zpravidla spojené další náklady jako doprava na místo, volný čas, který může chtít trávit jinak, než na takovém kurzu. Kromě toho se na kurzu sebepoznání člověk může dozvědět i to co nechtěl, může se dostat mimo zónu komfortu a nemusí na to být připraven. Obecně takový dárek nedoporučuji. Podle mých zkušeností to málokdy zafunguje.
- Rozmazlování. Masáže všeho druhu.
- Předplatné pro přístup k placeným informacím. Přesvědčte se ale, že člověk vůbec nějaké informace konzumuje, že se o konkrétní placený zdroj sám zajímá.
- Léky a podobné záležitosti, ukazující na problémy
- Nože a zbraně
- Zvířata
- Pyrotechniku
Krok 4. Ověření nápadu.
Máme nápad, který nám přijde super. Ale co když to tak super pro jinou osobu není? Můžeme ho ověřit ještě před tím, než do něj vložíme peníze a čas. Zkusíme mezi řečí zmínit něco tematicky blízkého k dárku a pozorujeme reakci. Vidíme nějaké známky vzrušení, radosti, vůbec nějakou emoci? Jestli vycítíte nezájem, resp. přímo uslyšíte “to je blbost” nebo “to mně nezajímá”, vyzkoušejte raději jiný nápad.Ověřte, jestli danou věc, kterou chcete koupit, dotyčný už nemá, příp. nedostane od někoho jiného.
Napište a podělte se s námi, co jste nakonec darovali. Jaké máte vlastní triky a fígle? Co vás naučila a co vám dává příležitost koupit dárek blízké osobě?
❤
Pro sdílení použijte prosím nová vyjíždějící tlačítka vlevo (na mobilu dole) na stránce. Pokud se tlačítka nezobrazují, odrollujte trochu níž.